Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

torsdag 5 april 2012

"Ingreen"flytt

Nu börjar krokusen blomma över.
Så nu flyttar jag en del som står lite vartsom,
runtom i trädgården, medans jag ser färgerna. 

Har märkt att för varje ny säsong så dröjer det
med utearbetet i trädgården.
Vill gärna vara inne på verandan,
där det givetvis är betydligt varmare och blåsfritt,
eller påta i växthuset.

Börjar helt enkelt att bli "bekväm" av mig.

Så nu placeras de flesta av vårens tidiga blomster i de blickfång som syns
från verandan och köksfönstret.....närmare mig!

Nästa vår kan jag sitta i min sköna korgstol
och njuta av blommorna,
istället för att springa runt i kylan.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar