Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

lördag 28 april 2012

 Nu chansar jag och hoppas på att våren inte sviker mig igen.
Det känns alltid lika "pirrigt" eftersom mitt växthus inte har någon värme. Utan endast får förlita sig på min kärlek, fiberduk och värmeljus, om kylan slår till. 
Nio tomatplantor samt två tomatillo "Purple" är nu utplacerade i bädden.
Basilikan får dock vänta tills värmen kommit igång på riktigt....eller tills jag inte kan behärska min iver...

Har en stor forsythiabuske som vi "brottats med" i många år, för att hålla i en fin form. Men som vanligt så ändras tycke och smak med åren. Så förra året stammades den upp till ett flerstammigt miniträd.

Nu blommar den och blev så som jag ville. Synd att marktäckaren, Ormöga, inte hunnit växa ihop till den matta som min hjärna såg, men de kommer nog igen med tiden...


2 kommentarer:

  1. Det svischade till och två av dina tomatplantor "Wilma" fick ett nytt hem i Sturefors... Önskar få komplettera igen...har du några kvar?
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar