Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

onsdag 16 maj 2012

Mild Hetta

När jag tittade ut genom glasdörren denna morgon så vaknade jag till!
En het, eldig smällkyss, mötte mina trötta ögon.
Det är nästan så man hör ljudet av en sprakande brasa.


Kanske man skulle unna sig en bukett?
Fast inte ville jag ta av blickfånget som brinner precis utanför vardagsrummet, utan sökte mig till woodland. Där möttes jag av en mild försommarbild som jag var tvungen att "nalla" av. Som tur är så är det nästan ett överflöd av tulpaner, denna vår, så det syns inte att jag har plockat några.


Extra plus denna dag blev två nya trädgårdstidningar i brevlådan.
Vilken "godispåse" denna dag bjöd på!

1 kommentar:

  1. Eldiga och sprakande smällkyssar, milda försommarbilder, godispåsar och trädgårdstidningar, det låter som det goda livet på vårkanten... ;-) Till helgen skulle det bli uppåt 20 grader varmt också, härligt! Kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar