Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

tisdag 8 maj 2012

Temperaturvaka

Ovissa kvällar med ständigt koll på temperaturmätaren.

Igår, sen kväll, fick jag springa ut till växthuset.
Fiberdukar och värmeljus tillsammans med en ficklampa....inte så lätt.
Måste skaffa någon belysning där ute, så blir det betydligt enklare.
Vis efter gårdagen, så fixade jag med nattens skydd, innan mörkret kom.
Vill ju inte förlora det jag påbörjade redan i februari månad!

Dagarna bjuder på de finaste tulpanblomster, i stora, fina grupper.
Så fina och många har jag aldrig haft i min trädgård och så många som återkommer.
-Det måste vara ett riktigt tulpanår! 
Påläsningen om pålitliga sorter gav resultat och det blev mycket roligare...

-Vilken vårfröjd!

Måste också hyllas. Vilken smällkaramell.

1 kommentar:

  1. Gulltörel var min favourite när vi bodde i Bj. Den där såg riktigt fin ut! Kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar