Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

onsdag 20 juni 2012

Livräddare

Låt mig få presentera en av mina bästa
medarbetere i trädgårdsteamet...HULDA.


Min kompis och mina rabatters livräddare.

Gubben min, kör sin åkgräsklippare och lyckas varje säsong att meja ner någon stackars blomma.
Förra sommaren blev min nyplanterade buskros "Stanwell Perpetual" överkörd två gånger.
Tur att den är så tålig.
Jag ser på honom, när han kommer lunkande med nedslagen blick, att han åter igen har lyckats.....

Så nu kör jag och Hulda runt de viktigaste rabattkanterna. Dessutom samlar hon upp gräset, är miljövänlig med 2 batterier, superlätt och tyst.

Hon ger liv (gräset) till blommorna
och "räddar" även gubben min.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar