Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

tisdag 26 juni 2012

Till attack

Jag vet att jag skrev tidigare att ingen vill plocka mördarsniglar i spöregnet...men jag kunde inte tåla att se hur två var påväg mot min daglilja "Crimson Pirate".
Det var bara att klä sig för attack och ta med min dunk och grillpincett.
Mitt recept är superbra och billigt...en del spolarvätska till fyra delar vatten. (Gör inte för mycket för det luktar pyton om man väntar med tömningen, av liken.) Har kört efter detta enkla recept i tre års tid och är helnöjd. Dom dör direkt när de trillar i, en sista fylla. Skål.
Dagen därpå töms allt på komposten utan att vara skadligt. Tänk bara på att lägga något över högen om det är en varm dag.

Lustigt nog hittade jag bara ett 40-tal och många var väldigt små.
Däremot märkte jag att de är väldigt förtjusta i Kantnepeta (Kattmynta).Hittade 11 stycken på en planta.
Undra om de också blir drogade som katter blir, av myntan?

Förra året provade jag att lägga ut kaffesump..hahaha..dom struntade fullständigt i det och kravlade utan betänkning rätt ut i sumpen. Så, så var det med det tipset.

EN snigel kan lägga 400 ägg...tänk då när den kullen lägger sina 400 ägg, var...usch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar