Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

tisdag 8 oktober 2013

Sveriges varmaste natt

Här har Vi haft Sveriges varmaste nattliga temperatur enligt SMHI.
15,3 visade termometern vid 24.00.

Fast just nu är det väldigt mulet men fortfarande varmt, 16,5 grader.

Trädgården sprakar i lysande höstfärger. Fast man ser det varje år så kan man inte sluta att beundra denna skönhet som visas upp.



För att inte tala om alla fina äpplen. Har ett träd som ger massor av äpplen varje år. Ställer alltid ut hinkar vid vägen med skylten...
"Ett äpple om dagen
håller doktorn borta
från magen"
Detta har visat sig vara mycket uppskattat och tackkort ramlar in i brevlådan :-)
Häromdagen kom en ung man och gav mig ett magnetmärke i utbyte mot de fina äpplena. DÅ blir man glad. Måste bara visa hur stora de är..hihi



Har tyvärr ingen aning om vad det är för sort eftersom trädet är stort och gammalt.
Fast och saftig i köttet och som sagt var gigantiska. Nån som vet?

Har kvar städning och nattning av växthuset och hoppas detta ska bli gjort under veckan.
Ha det gott och njut av färgerna innan de försvinner.

Hoppsan en Talgoxe i glaskaminen.
Ut med vovvarna och fram med lilla håven.
Det gick ju bra och nu är den ute i det fria igen
men den behöver ta ett bad;-)

Höstkram / Therése




2 kommentarer:

  1. Underbara höstbilder från en vacker trädgård är det bästa man kan se just nu! Tack för dem, och herre jösses vilka stora äpplen du har! Det va mäktigt må jag säga. Stor höstkram! /Carolin

    SvaraRadera
  2. Jag kände mig lite förvirrad när jag läste det här meddelandet. Vadå varmaste natten - det var ju iskallt i natt - tog ett tag innan jag kom på att det ju var en månad sedan du skrev det här. Hänger inte riktigt med i månaderna.

    Hoppas allt är bra med dig.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Tack för din kommentar