Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

torsdag 28 juni 2012

Den som väntar på nåt gott...

...Väntar inte förlänge....
Detta ordspråk har ÅTER visats sig vara fel, när det gäller min trädgård!

Man skapar vissa drömmar, redan tidigt i livet. T.ex -Vad jag vill ha när man får eget bo.
Drömlistan var inte SÅ överdriven men bl.a Peacerosrabatt, Perukbuske och en svart kamin med glaslucka och den skulle gå enda upp till taket.

Nu har det visat sig att det sistnämnda var lättast, att få till!
Rosrabatt, lätt som en plätt...trodde jag när jag så äntligen fick en egen täppa.
Fem barrotade Peacerosor grävdes med enkelhet ner i den befintliga sandjorden MED en säck rosjord..Ha-ha...stora drömmar! Jag kämpade i fyra års tid med denna "lätta" uppfartsrabatt, innan min kunskap började växa och jag insåg mitt stora fel.

Detta skedde för många år sedan och den rabatten är för länge sedan borta. Men drömmen fanns kvar. Så för två år sen blev det nya Peacerosor med ALLT enligt rosornas regler.  NU står det tre förskrämda buskar i ett hav av Jättedaggkåpa.

-Bara att inse att vissa drömmar ÄR just drömmar

Och nu till Perukbusken - Trodde att den dog men har åter kommit upp sent, mycket sent.
den lille till höger
nu baktill mot gruset.

Hoppas att den blir lite större, så att solstrålarna kan leka som i min dröm.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar