Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

fredag 15 juni 2012

Vild kontroll

På vissa platser i min täppa tillåts det vara lite vilt.
Har ett gammalt stenröse, som redan fanns när vi flyttade in.
Försökte de första åren att få till ett fint, ordnat stenpartie. Men nu har jag blivit klokare och bekvämare....
-Kirskålen går inte att övervinna!Nu gäller det bara att begränsa dess framfart på bästa, möjliga sätt. Förra året rensade jag åter bort så mycket som kundes och planterade 3 stora ruggor "Randgräs" utan att mota med rotspärr. Vilket verkligen behövs om man vill ha den under kontroll.


Min tanke är att den kanske tar över istället för kirskålen
och rotspärren är gräsklipparn som går runt hela röset.
Framför denna grässtig gjordes en liten halvvild blomsterbädd.


Nu syns resultatet...
och jag vill inte påstå att jag är besviken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar