Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

tisdag 12 november 2013

Titta hit

Gick ner för trappan lagom vaken när jag fick se något kritvitt som hoppade omkring bland småfåglarna.
Även om glasögonen kom på plats så vart jag osäker på vad jag såg.
Rusade efter kikaren och trodde inte mina ögon! Kikade genast i stora fågelboken men inte gick denna att hitta.

"Vitluvan" blev namnet på denna Gråsparv som nu dyker upp varje dag vid matbordet.


Den lyser lång väg, så jag hoppas att det ska gå väl för den lilla sparven.


Här är i alla fall ett par som lär vara trygga
och jag bara måste få visa Er hur söta de är.
Låt mig få presentera Ernst & Ella :-)


Storkram / Therése




4 kommentarer:

  1. Haha, vilka roliga ugglor!! :D Jag hoppas också att den annorlunda lilla pippin klarar sig bra <3 Kram! /Carolin

    SvaraRadera
  2. Ernst och Ella var ju bara för söta!
    Men du, vilken häftig liten pippi och att du lyckades fånga den på bild är ju inte dåligt. Duktig du!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin!

    Jag är så rädd att fåglarna ska möta döden om de krockar med vårt bygge, att jag har flyttat matarna långt bort ... nästan lite för långt bort för nu måste jag huttra i växthuset eller använda kikare för att kunna se dem :/ Måste tänka ut något nytt smart sätt :)

    Kram
    //Linda

    PS! Saknar dina inlägg här på bloggen.

    SvaraRadera
  4. En sån sötnos! Brukar inte gilla sparvar i flock så särdeles mycket - de bajsar ner och stjäl mat hos hönsen och för med sig en del otyg och sjukdomar dit. Men när jag tittar på dem kan jag inte låta bli att gilla de små liven.
    Min dammtuss till kattunge luktar precis så - damm. Kan det bero på min ringa städning? Eller är det hans pottlåda, månne?
    Hej hopp.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar