Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

fredag 13 december 2013

I mina gömmor

Nu ska jag försöka mig på att vara med i ett ny spännande utmaning som Linda med bloggen Växthusliv har startat upp. "Underbara Onsdag" och temat för veckan är
"i gömmorna".

"Där" finns en uppsjö att hämta men jag har valt att hålla mig för gömmor i trädgården, eftersom det är det min blogg innehåller mest.

Fast det var ett liiiitet ord som fick mig att tveka några veckor och det var ordet Fotoutmaning.
NU vill jag bara få sagt att jag är bara en liten vardagsfotograf som inte böjer mig för mobilfoton ens ;-) Så mina inlägg är då absolut inte något för proffs...hihi...

Mina gömmor blev tre olika motiv:

Denna löjtnantshjärta "Valentin" dök upp sent under sommaren och blev ett kärt återseende.
För jag trodde den hade tynat bort och inte klarat sin första vintern.


Men den kämpade sig upp fast jag ställt en stor stege rakt över.

Här sitter en liten groda, väl gömd bland bladen i skydd av ett prydnadsgräs.


Hoppsan!
Här är en liten Dam som inte ska vara i rabatten!
 


Men vad gör man när man hittar
en sådan sötnosa som sussar så gott??...
och nog måste det gillas som
"i gömmorna".

Kram / Therése

1 kommentar:

  1. Så fint! Så härligt att få se sommarljus :) Är grodan riktig? Söt hund :D

    Hoppas du får en härlig dag!
    Kram
    Linda

    SvaraRadera

Tack för din kommentar