Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

tisdag 4 juni 2013

Djungelhuset del:2


Idag tänker jag visa kortsidan i min djungel. I mitten står mitt persikoträd som jag noggrant har "putsat" i 5 år. Denna vinter hände något?... och halva trädet har dött:-(
Tror inte att det tänker bjuda på några solvarma frukter i år.


Antar att du redan har sett ormen!?  I ungdomens dagar (80-talet) så köptes denna uppstoppade kobra, på Cypern. DÅ var det en häftig prydnad, förståndet hade inte kommit längre i min unga hjärna. Eftersom den låg i ett skåp så tycker jag att den lika gärna kan få pryda sin plats och hoppas på att jag är förlåten.

Åter till jordbäddens växter. Har satt ett gäng Gladiolus i chockrosa färg. I hörnet står vindruvan "Zilga" som är basen i helan växthuset. Där står även en nysatt Bronsrodgersia och den röda bladväxten kommer från Bulgarien. (återkommer i senare inlägg)




Ruinenmuren byggdes för 4 år sedan och är bara lösa stenar. De börjar nu stå lite snett och lutar in mot hörnet. På muren har jag ställt två hängpelargoner, illröda, från förra säsongen. Åter igen denna röda bladväxt och taklök i en konservburk. De långa bladen är prydnadsmajs och en liten självsådd Syra fick flytta in.


Imorgon fortsätter djungelvandringen
och jag hoppas att Du är med även på den.

Kram / Therése

3 kommentarer:

  1. Jag är med även på dagens titt och nu vill jag hoppa in i ditt djungelhus. Mysigt! Läckra växter! Nä ormen blir ju varken mer eller mindre levande för att den ligger undanstoppad - den är ju död sedan flera decennier och pryder sin plats.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Å så flott, en skikkelig jungel med mange små og store overraskelser.
    ,, hups!!! slangen foret eksempel,,
    Maritklem.

    SvaraRadera
  3. Det låter som en djungelvandring som heter duga.....och skrikiga färger är aldrig fel....har planterat märkliga konstellationer i år...hihi....
    Ha det gott.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar