Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

måndag 10 juni 2013

Fram i ljuset


Så äntligen var det färdigmålat.
Den här gamla bänken köptes på Ikea för en herrans massa år sen. Då målades allt i min trädgård i Dalablått. Nu har det fått komma fram igen och fått sig en uppfräschning av svart färg.
 


Hade en gammal slitställning som stod här när vi tog över men så föll den ihop och bara slipstenen blev kvar. Nu får den bara njuta av solen, vilket jag tror den uppskattar efter allt slit genom åren.
 


Stegen fick sig också en plats i solens glans. Den ska få agera som klätterstöd till min lilla clematis. Detta ställe kallar jag för staketrabatten och den påbörjades förra säsongen men är inte klar på långa vägar. Så här kommer jag att tillbringa många stunder under sommaren.
 

Har faktiskt ingen genomtänkt plan
för rabatten utan kör den tuffa stilen
..hihi..
Blir kul att se vart den leder.

Sommarkram / Therése

5 kommentarer:

  1. Ganska gott att inte ha allting planerat och klart, utan se vart det leder, de där nya infallsvinklarna som kommer allt eftersom....gör också ofta (= nästan alltid) på det viset...har lite svårt för planering...nåja börjar kanske, men det blir alltid ändrade planer...hihi..

    SvaraRadera
  2. Det ser väldigt fint ut så här långt i alla fall ;)
    Mysigt!

    SvaraRadera
  3. Så koselig du har gjort det i hagen din, det er de små personlige ting som setter prikken over i`en.
    Maritklem.

    SvaraRadera
  4. Så underbart mysigt det ser ut där under trädet! Så fin bänk och den fina spegeldekorationen, där ser det skönt ut att sitta och filosofera en skön sommardag./ Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Jag är övertygad om att rabatten kommer att bli underbar :)
    En riktigt fin sommarhelg till dig! Kram / Carolin

    SvaraRadera

Tack för din kommentar