Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

söndag 30 juni 2013

Mera pioner

Nu gäller det att hänga med i blomningen och njuta av alla de praktfulla blommorna.
Lustigt nog så ska det alltid spöregna när pionblommorna är som finast.

Här kommer ytterligare lite bilder på mina älskade pioner. Som Ni märker så är det inga rariteter utan "vanliga" plantor som de flesta plantskolor har.

Ovan är "Karl Rosenfield" eller
MegaKalle, som jag kallar den för ;-)


"Bowl of Beauty"

"Duchesse de Nemours"

"Edulis Superba"
som överraskar med en underbar väldoft och bjuder på lite olikformade blommor, på en och samma planta. Så nu är ett av frågetecknen uträtade från "Månadens favoritväxt". Hittade mina egna anteckningar och googlade, så det verkar stämma :-)

Nu har jag nog visat de flesta av mina pioner och snart är de överblommade, för denna säsong.

Sommarkram / Therése




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar