Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

tisdag 25 juni 2013

Månadens favoritväxt - Juni

Men herre jösses! Jag har ju inte valt min månadsfavvo hos AnnaVattenkanna.

(Datorn har strulat i två veckors tid men äntligen verkar den vara okej)

För mig och min trädgård finns det en riktig själklar Primadonna och jag har lyckats samla ihop 15 sorter av lite gott och blandat.

Månadens favoritväxt i min trädgård
för Juni månad blir...
...PION...


Jan Van Leeuwen

Do Tell

? litet rotskott som nu blivit till en buske ?

???

? samma som ovan ?

Buckeye Belle

Det var ett smakprov av några av mina älskade Pioner.
Om någon kan räta ut frågetecknen så är jag mycket tacksam.
 
Sommarkram / Therése



5 kommentarer:

  1. Underbart med Pioner! Kan tyvärr inte hjälpa dig med namnen, men jag njuter av dina bilder!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Så mange flotte pioner du har, ett vakkert syn alle sammen.
    Ha en fin dag, Marit.

    SvaraRadera
  3. 15 olika pioner - respekt! Visst är de så fina och det finns nog en pion för alla oavsett smak. Bra val!

    Kram

    SvaraRadera
  4. så många skönheter
    tyvärr kan inte jag heller hjälpa dej med namnen
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  5. Så många fina! Älskar pioner!
    Jag har inte heller hunnit välja. Hade faktiskt tänkt samma som du. Men efter lite funderande har jag valt en annan.. ;)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar