Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

onsdag 5 september 2012

Busiga Banditer!

Har börjat med nya "staketrabatten" och fått ner en och annan blomma.
En nyblandad rabatt luktar MUMMA om man är hund...och jag har ju två som ivrigt ska hjälpa till.


Idag skulle tulpanlökarna ner och jag la ut lökarna, ovanpå jorden, gruppvis där jag tyckte det såg lämpligt ut. Kom på att jag inte fått med mig benmjölet och sprang iväg och hämtade paketet.
Då passade nån av dom på att norpa lökar för att leka...

 
Wilma tar till minen -Jag är oskyldig!
-Jag ser inte dig, då kan inte du se mig!
 

Elwira hittade jag inne på soffan...
-Jag? Näe, oskyldig...promis..

Nu hittade jag några lökar utspridda på gräsmattan men en är spårlöst försvunnen. Först till våren kommer jag få veta om jag fick ihop grupperna rätt.

Avslutar med en bild som säger allt
om dom två Banditerna...KAOS!

Kram / Therése




3 kommentarer:

  1. He he Elwira ser så uskyldig ut ,og nydelig er hun.
    Artig innlegg , Marit.

    SvaraRadera
  2. Haha,dom är ju dina medarbetare så nu har dom gjort sitt jobb..Kan ju bli bra/Susanne

    SvaraRadera
  3. Ha ha :D Som hundägare känner jag igen de där bustrixen! Oftast är det roligast när man tänker på det efteråt.... ;) Kram! / Carolin

    SvaraRadera

Tack för din kommentar