Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

tisdag 11 september 2012

Min våräng

har idag kompletterats med fler vårlökar.

Min våräng är en bit av gräsmattan, mellan två äppelträd, som tillåts växa fritt fram till veckan före midsommar. Då körs den över med gräsklipparen och blir åter en del av övriga mattan.
Fast idag var det tungt att lyfta "på hatten". Det blir tyngre och tyngre för varje år att "bara"  sätta lök i gräsmattan.


Fast det blir ju så fint på våren och försommaren och förhoppningsvis ska allt bli så fint som min bild i huvudet. Dagens lökar får samsas med gullvivor och tusensköna.



När sista gräsbiten kom på plats
öppnade sig himmelen eller "sprutregn"
som de säger på Norsk..;-)
 
Vilket var gott åt min "omrörda" gräsmatta.

Kram! / Therése

2 kommentarer:

  1. Å så fine løkblomster ,det er så fint å ha noe å glede seg til våren.

    Jeg venter på løk som skal i jorden jeg også ,litt høstjobb blir det stor belønning av.

    Ha en fin dag , Maritklem.

    SvaraRadera
  2. Lökväxter i gräsmattan under äppelträd...mmm, det är faktiskt något av det finaste som finns! Det vill jag också ha! :) Kram / Carolin

    SvaraRadera

Tack för din kommentar