Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

söndag 2 september 2012

Matnyttigt

Nu går Vi på tur...
i kökslandet och ser vad som finns kvar!


Dillkronorna använder jag även i blombuketter men bara till köket eftersom det verkligen luktar dill, som sig bör ;-)



Mangold och Blekselleri "Golden Self Blanching 2" ville liksom, aldrig riktigt växa igång.


Vårmånader som bytte plats med varandra och blygsam sol, bakom alla regnmoln, kan kanske ha "sin del" i denna dåliga skörd.
 
Tur att man vet med sig
att nästa vår ligger jag
där igen
och sår mina grönsaker,
med stora förhoppningar.

Kram / Therése


2 kommentarer:

  1. Härliga dillkronor! :) Mina är slut nu, som jag saknar dem när jag ser dina fina ;) Kram / Carolin

    SvaraRadera
  2. Ja, med sådden hr det blivit lite si så där med i år, men skam den som ger sig nästa år är vi på G igen!

    Dillkronorna var jättefina, mina är helt borta sedan minst en månad tillbaks

    Kram Kajsa

    SvaraRadera

Tack för din kommentar