Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

måndag 17 september 2012

Grytunderlägg

Nu har jag gjort 3 stycken trampstenar till mitt woodland.
En plastbalja och ett gammalt grytunderlägg är grunden för betongplattorna.


 Kanske lite för mycket luftbubblor men duger gott åt min lilla lund.


När 3:e stenen kom på plats krockade jag nästan med violrutan "Alba", som jag helt glömt bort att jag hade planterat in där. Såddes tidigt förra året och sattes ut förra hösten. Hur kunde jag glömma en sån skönhet? Den skira blomman passar utmärkt till den mörka murgrönan som växer upp i det stora körsbärsträdet.


Lungörten och Syran håller fortfarande stilen.


Vissa växter är värda att lägga sig på knä för ;-)
och se här...


...så sött spansknävan ännu blommar!

Här håller sommaren kvar
sitt grepp och verkar inte
vilja släppa in hösten ännu.

Kram / Therése







2 kommentarer:

  1. Oj, så fint! Det där måste jag testa i vår när jag tar fram betongen igen. Har aldrig testat att stoppa i underlägg, även om jag har hört att det ska fungera med både gamla virkade dukar och annat mönstrat. Är det inte svårt att få loss grytunderlägget? Allt annat smörjer man ju inte med olja.

    Solsken
    //Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det inte gör något för formens skull, så brukar jag lägga det jag vill ha avtryckt på ovansidan, som grytunderlägg och även testat virkad duk. Det blev jättesöt. Mycket enklare...Lycka till!

      Radera

Tack för din kommentar