Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

onsdag 25 juli 2012

Äntligen RÄTT sort

Att det inte blir som man tänk... kan ibland vara frustrerande.

När Vi "blev med trädgård" så bestämdes att en ny Clematis skulle tillkomma varje år.
Det hölls i 14 år... men sen fyra år tillbaka tog idéerna på lämpliga platser slut.

Gubben min ville lika väl överraska med en önskeclematis "Blue Angel" och givetvis hittade jag en väl synlig plats, till denna sköna lilla, ljusblå ängel.

Förra sensommaren kom chocken!


Fullständigt helfel...både etiketten och det synliga läget..:-(
Den är lite mera lila i verkligheten och just den färgen, på clematis, tillhör inte mina favoriter (i mitt tycke ser den konsgjord ut).

Så i höstas hittade jag åter en "Blue Angel" på rean och köpte med mig den hem.
Nu blommar den och är äntligen rätt sort.


Men kolla in bladen...kan det vara tvestjärten som varit och mumsat?
(för jag kan inte se något på bladen)

Hoppas på ett lyckligt slut nu när jag så äntligen har fått rätt!

Solkramar / Therése


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar