Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

söndag 15 juli 2012

Växtkraft

Mot garageväggen växer det av full kraft. 
Är livrädd att spaljéerna släpper.
Enkla, billiga plastsaker som "bara" skulle vara en provisorisk lösning...

-Det hinner inte växa så mycket där, under taksprånget och "remsa" till rabatt!
Det var min tanke...men ack, så fel jag hade!


Går nästan på tå när jag närmar mig "Flammentanz".
Regnet har ju inte gjort blomklasarna lättare! För att rädda den överbelastade rosen har jag plockat in flera jättebuketter.
Måste klippas iår, för att få blommor även nästa år, samt få in en ny spaljé.
Denna gång SKA det bli ett rejält stöd...till båda klätterväxerna.


Klätterbenved / vintergrön
 Har en likadan mot huset men den fick ett stabilt armeringsnät, från början.

Älskad av Grönfinken som boplats.
Har Ni hört hur vackert dom sjunger?

1 kommentar:

  1. Oj, vad roligt att se....... Jag har just fått en liten barrotad Flammentanz som ska växa mot en rosbåge (är det planerat), jag förstår nu att det behövs en stadig båge.....
    Planterar även insynsskydd i form av vitbrokig klätterbenved och det verkar vara samma där......en stadig klätterställning behövs....satsar nog på armeringsnät som är enkelt att sätta upp och underhållsfritt.
    Kul att få se just "mina" växter på bild..... :-)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar