Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

söndag 22 juli 2012

Färgtema

Nu ska jag försöka med att förmedla mitt älsklingsfärgtema...vilket lättast gör med en bukett.


Ni som brukar titta in på min sida har nog redan förstått att jag har rosa blommor i alla nyanser som huvudfärg men de senaste åren har jag även fattat stor kärlek till de ljusgula växterna och då helst svavelgul.

Svavelnejlika

Allt är ju inte bara blommor utan det viktigaste är ju ändå bladen...


Eftersom nästan alla "väggar" runt tomten är mörkgröna så känns det fräscht med Lime och Purpur.
Mitt favorit"golv" är den blanka, mörkgröna Hasselörten och Månadssmultron.

Nu är dessa färger inget jag följer slaviskt utan här är alla färger välkomna.
om de inte stör för mycket ;-)
Solkramar / Therése

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar