Lämna gärna några ord och tankar.
Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.
Det finns alltid något att lära, av varann.

fredag 13 juli 2012

Oj, så DET blev!


Ser Ni rabatten baktill mot vänster...
Bra! Det är den detta handlar om.
Men för att få lite förståelse
vill jag ge en liten helhetsbild...
av vad jag ser.

Köpte Dagliljor som skulle skimra i ljust, ljust, förförisk rosa nyans...
Jättesöta! Så jag klämde i med 3 stora plantor för att få en riktig härlig, täthet.
Tillsammans med min ljusrosa/lila Clematis som svingar sig upp i äppelträdet och vajande rosa Pipört och Fingerborgsblommor, som kompisar.

Nu har det visat sig att Dagliljorna
var felmärkta...TOTALT!


Nu syns inte den röda med sin rätta färg
som är illröd åt det oranga hållet och självlysande, när solen ligger på.
Dessutom verkar dom trivas som fisken i vattnet, totalt översållade av knoppar.

Ska jag skratta eller gråta?
Vad göra?
SUCK!


1 kommentar:

  1. Jag tycker inte det gör så mycket. Färger är härliga även om det inte "matchar" i färgskalan. Kul att du hittat till mig. Då får jag ju nya bloggar att kolla in. Kram Pia

    SvaraRadera

Tack för din kommentar